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The lingering effect of COVID-19 on our Education Systems

The lingering effect of COVID-19 on our Education Systems

After a year of school closings and distance learning amid the coronavirus crisis, more than half of public-school K-12 teachers said the pandemic resulted in a significant learning loss for students, both academically and from a social-emotional standpoint (Rogers et al., 2021). Distance learning has also been linked to a considerable drop in achievement, particularly among Black and Hispanic students, as well as children with disabilities (Dorn et al., 2021).

Universities may need to reinvent learning environments so that digitalization expands and complements.

The shutdown of schools, compounded by the associated public health and economic crisis, has posed major challenges to our students and our teachers (Garcia & Weiss, 2020). Furthermore, COVID-19 has had an impact on children’s mental health and well-being and can provoke strong, negative emotional responses, such as panic, stress, anxiety, anger, and fear (UNESCO, 2020). It is also known that throughout the pandemic, children’s academic performance is diminishing, as is their progress on social developing abilities (Garcia & Weiss, 2020). Educational inequality is widening as a result of the crisis’s multiple effects on existing socioeconomic gaps and how these disparities affect learning and education outcomes (Garcia & Weiss, 2020). As a consequence, many of the children who have struggled the most to learn effectively and thrive in school under normal circumstances are now finding it difficult, even impossible in some cases, to receive effective instruction, and they are experiencing interruptions in their learnings that will need to be made up for (Engzell et al., 2021).

So, what key lessons about our education systems have we learned from the coronavirus crisis?
As we enter the recovery phase of COVID-19, it would be critical to reflect on the role of education systems–especially about the value offered by a university education. The global health crisis and the lockdown that followed have brought us to re-evaluate our education system. As most schools have transitioned to an online learning system, students are likely to experience difficulty concentrating and engaging for a long period. They prefer to go to universities to meet great people, have inspiring communications with faculty, collaborate with researchers in the laboratory and experience the social life on campus. To remain relevant, universities may need to reinvent learning environments so that digitalization expands and complements, but does not replace, the student-teacher and student-student relationships.

L’effet persistant du COVID-19 sur nos systèmes éducatifs

Après une année de fermetures d’écoles et d’apprentissage à distance au cours de la crise du coronavirus, plus de la moitié des enseignants des écoles publiques de la maternelle à la 12e année ont indiqué que la pandémie avait entraîné une perte d’apprentissage importante chez les élèves, tant sur le plan scolaire que sur le plan socio-affectif (Rogers et al., 2021). L’apprentissage à distance a également été lié à une baisse considérable des résultats, en particulier chez les étudiants noirs et hispaniques, ainsi que chez les enfants ayant un handicap (Dorn et al., 2021).

Les universités devront peut-être réinventer les environnements d’apprentissage de manière à ce que la digitalisation élargisse et complémente.

La fermeture des écoles, aggravée par la crise économique et de la santé publique qui y est associée, a posé des défis majeurs à nos étudiants et à nos enseignants (Garcia & Weiss, 2020). En outre, le COVID-19 a eu un impact sur la santé mentale et le bien-être des enfants et peut provoquer des réponses émotionnelles fortes et négatives, telles que la panique, le stress, l’anxiété, la colère et la peur (UNESCO, 2020). On sait également que pendant la pandémie, les performances scolaires des enfants sont en baisse, tout comme leurs progrès en matière de développement social (Garcia & Weiss, 2020). Les inégalités éducatives se creusent en raison des effets multiples de la crise sur les écarts socio-économiques existants et de la manière dont ces disparités affectent l’apprentissage et les résultats scolaires (Garcia & Weiss, 2020). Par conséquent, plusieurs des enfants qui ont eu le plus de mal à apprendre efficacement et à s’épanouir à l’école dans des circonstances normales trouvent maintenant difficile, même impossible dans certains cas, de recevoir un enseignement efficace, et ils subissent des interruptions dans leurs apprentissages qui devront être rattrapées (Engzell et al., 2021).

Alors, quelles leçons essentielles sur nos systèmes éducatifs avons-nous tirées de la crise du coronavirus? Alors que nous entrons dans la phase de récupération du COVID-19, il serait essentiel de réfléchir au rôle des systèmes éducatifs – en particulier à la valeur offerte par une éducation universitaire. Avec la crise de santé mondiale et le confinement qui a suivi, nous sommes amenés à réévaluer notre système éducatif. Étant donné que la plupart des écoles ont opté pour un système d’apprentissage en ligne, les élèves risquent d’éprouver des difficultés à se concentrer et à s’engager pour une longue période. Ils préfèrent aller à l’université pour rencontrer des gens formidables, avoir des communications inspirantes avec la faculté, collaborer avec les chercheurs dans le laboratoire et participer à la vie sociale sur le campus. Pour rester pertinentes, les universités devront peut-être réinventer les environnements d’apprentissage de manière à ce que la digitalisation élargisse et complémente, mais ne remplace pas, les relations entre étudiants et professeurs et entre les étudiants eux-mêmes.

Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J., & Viruleg, E. (2021, June 23). Covid-19 and learning loss–disparities grow and students need help. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/public-and-social-sector/our-insights/covid-19-and-learning-loss-disparities-grow-and-students-need-help
Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2021, April 27). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. PNAS. https://www.pnas.org/content/118/17/e2022376118
Garcia, E., & Weiss, E. (2020, September 10). Covid-19 and student performance, equity, and U.S. education policy: Lessons from pre-pandemic research to inform relief, recovery, and rebuilding. Economic Policy Institute. https://www.epi.org/publication/the-consequences-of-the-covid-19-pandemic-for-education-performance-and-equity-in-the-united-states-what-can-we-learn-from-pre-pandemic-research-to-inform-relief-recovery-and-rebuilding/
Rogers, A. A., Ha, T., & Ockey, S. (2021). Adolescents’ perceived socio-emotional impact of covid-19 and implications for mental health: Results from a U.S.-based mixed-methods study. The Journal of Adolescent Health, 68(1), 43-52. https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2020.09.039
UNESCO. (2020). UNESCO COVID-19 education response: How many students are at risk of not returning to school? https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373992
Verlenden, J. V., Pampati, S., Rasberry, C. N., Liddon, N., Hertz, M., Kilmer, G., Viox, M. H., Lee, S., Cramer, N., Barrios, L. C., & Ethier, K. A. (2021, March 18). Association of Children’s mode of school instruction with child and parent experiences and well-being during the COVID-19 pandemic. Centers for Disease Control and Prevention. https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7011a1.htm

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